Tentamenresultaten (1)

Eindelijk heb ik twee van de drie tentamens terug gekregen. Helaas waren de tentamens niet zo gegaan zoals van tevoren verwacht of gehoopt (zie tentamenstress 1, 2 en 3).

Het eerste tentamen moet ik nog steeds krijgen. Het tweede tentamen, waarvan ik al dacht dat ik het niet gehaald zou hebben, leverde me een 3 op. Een onvoldoende had ik zeer zeker verwacht, maar een 3 is toch wel erg laag… Wel even een deukje in mijn zelfvertrouwen moet ik bekennen. Extra vervelend: de herkansing van dit vak valt samen met het reguliere tentamen van een ander vak. De quarantaine-aanvraag daarvoor is net de deur uit.

Het derde tentamen, dat redelijk goed ging, was goed voor een 6. Mwah. Als je voor een 8 gemiddeld gaat is dat niet echt leuk. Maar, in dit geval denk ik toch gehaald is gehaald.

Bron: NYEducator.com
Gelukkig is het nog niet zo dramatisch ;-)
Nu afwachten dus wat het eerste tentamen wordt. Hopelijk valt het mee. Gelukkig heb ik voor 30% van het eindcijfers assignments ingeleverd en daar heb ik nette punten voor gekregen. Afwachten nog even wat het tentamen me oplevert.

Na een week vakantie ben ik maandag weer begonnen met colleges. De eerste colleges vallen me meestal heel erg mee, het is meestal een introductie tot het onderwerp, vaak gebaseerd op kennis die je al eerder in de opleiding verworven hebt. Ik krijg bij een nieuw blok en de bijbehorende tentamens en hertentamens altijd het gevoel ‘nieuwe ronde, nieuwe kansen’.


Die nieuwe kansen ga ik met twee handen aanpakken.

Reacties

Populaire posts