Tentamenstress (5)

Zo, de laatste tentamens van afgelopen schooljaar zitten erop. Van eentje ben ik er vrij zeker van dat ik hem gehaald heb, van de ander hoop ik maar dat het genoeg was... Anders moet ik volgend jaar nog een keer, het was een verplicht vak...

Tijdens het laatste tentamen, gistermiddag, zat ik bij een groep studenten die een ander tentamen moesten maken. Een tentamen uit de Bachelor Scheikundige Technologie. Vorig jaar, ook op de vrijdagmiddag, zat ik te zwoegen op een tentamen van datzelfde vak. Even dwaalden mijn gedachten af naar dat moment van vorig jaar.

Eerder die week moest ik twee andere tentamens maken: eentje van een minorvak, waarvoor ik geen vijf mocht laten staan, en eentje voor een regulier vak, waarvoor ik eventueel een vijf zou kunnen laten staan, mits ik dan het tentamen van de vrijdag goed zou maken. Ik moest dus minimaal twee voldoendes halen in die week.

Het minorvak was niet echt goed gegaan en het was hopen op die broodnodige voldoende. Het andere tentamen was wel goed gegaan. Vlak voor het allerlaatste tentamen kreeg ik daar de bevestiging van: een negen!

Het allerlaatste tentamen van mijn Bachelor. Ik wilde van een vijf een zes maken. De vijf kon ik dus eventueel laten staan, maar een cijferlijst met een vijf minder is natuurlijk altijd leuker.
Helaas moest mijn beste vriend nog een vijf zien te halen voor dit vak, want hij had een lager cijfer staan. Nu was ik niet meer zenuwachtig voor mezelf, maar voor hem.

Het tentamen viel ook nog eens vies tegen. Lastig, soms was niet geheel duidelijk wat de docent wilde als antwoord. Na een uur of twee had ik dan toch echt alles wat ik wist ingevuld en besloot ik weg te gaan. Die Bachelor zou sowieso niet meer afhangen van dit vak.

Of ik die Bachelor ging halen bleef tot het eind spannend. De docent van het minorvak maakte pas laat zijn cijfers bekend. Wat een opluchting toen ik daar een zes zag staan! En ook van het andere vak wist ik een zes te maken, mijn studiemaatje wist er zelfs een zeven uit te persen. Allebei hadden we die Bachelor. Wat een opluchting!

En dan kom ik met een flits weer in het heden als de tentamens worden uitgedeeld. Als ik het tentamen doorblader blijkt dat er veel vragen inzitten die ik geoefend heb. Deze komt wel goed!

Alleen die laatste, die van afgelopen woensdag. Verrassend lastig, geen puntenverdeling bij de vragen. Lastig in te schatten hoe ik het gemaakt heb. Ik hoop zó dat het genoeg was! Als dat zo is, dan heb ik vrijdag officieel mijn laatste tentamen voor de Master gemaakt.
Duimen jullie voor me mee?

Reacties

  1. Duim, duim, duim, duim!
    Maar wel alvast gefeliciteerd met je behaalde cijfers!! Top gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts