Back to Blogging!

Hallo allemaal!

Na een break van een ruime maand, ga ik het bloggen toch echt weer oppakken. Deze pauze was totaal niet gepland, maar tussen alle tentamens en andere zaken door, was er toch te weinig tijd over om blogs te schrijven. Tel daar bij op dat ik afgelopen week hartstikke ziek was, en je bent zo een maand verder!

De tentamens zijn gelukkig behoorlijk goed gegaan. Van de vier heb ik er nu een terug en die heb ik gehaald met een 8. Waarschijnlijk heb ik een herkansing uit het vorige blok ook gehaald. De andere twee waarschijnlijk niet, maar die kan ik in augustus nog eens doen. 

Het ziek zijn is me niet in de koude kleren gaan zitten. Vorige week maandag, na mijn herkansing, kwam ik thuis met gruwelijke hoofdpijn. In plaats van nog even leren voor het tentamen van woensdag, ben ik op ben gaan liggen. Dinsdag en woensdag hielp ik mezelf de dagen door met Ibuprofen, ik had immers woensdagochtend nog tentamen! Dat tentamen werd, uiteraard, niks. 's avonds ben ik nog wel met mijn studiemaatje en Patrick naar de Minions geweest (geweldige film!), maar ik was blij toen ik in mijn bed kon kruipen.
Donderdag gaf ik nog eigenwijs bijles, maar toen ik daarvan terug kwam, kon ik amper nog op mijn benen staan. Hoofdpijn, koorts... Vrijdagochtend toen ik op stond was het niks beter en gaf ik zelfs over en dus besloot ik naar de huisarts te gaan.

En vervloekt zij het overlevingsmechanisme in mij. Eenmaal bij de huisarts was ik alweer een stuk beter en hield ik ook het water weer netjes binnen. Een diagnose bleef dus uit, maar ik kreeg wel iets tegen de misselijkheid en iets tegen de pijn. Ik moest maar bellen of terugkomen als de klachten weer erger werden. En dat werden ze. En hoe.

Vrijdagavond was er echt geen houden meer aan. Wát had ik een hoofdpijn. Ik begon weer over te geven. Dit was foute boel! Mam belde de huisartsenpost. Daar konden we drie kwartier later terecht. Helaas voor mij was het een ontzettend drukke avond. Bijna anderhalf uur zat ik te wachten, te midden van nogal wat asociaal volk, die bijna een soort van feestje aan het geven waren in de wachtkamer.
Toen ik ein-de-lijk aan de beurt was kon de arts me wederom geen diagnose geven. Mijn bloed werd geprikt met een vingerprikje, om bacteriële infecties uit te sluiten. Ze vonden niks in mijn bloed.
Diagnose: óf virale hersenvliesontsteking óf zwáre griep. En bij beide zou het enige geneesmiddel zijn: uitzieken. Nog een dosis pijnstillers er in dus maar en rustig aan doen.

En warempel, gelukkig kan ik inmiddels weer lekker alles doen. Ik merk wel dat ik nog niet te veel moet willen (vooral niet te veel in een keer), maar ik ben koortsvrij en zo goed als hoofdpijnvrij. Joepie!

En nu is het dus tijd om het bloggen weer op te pakken!

Reacties

  1. Fijn dat je weer beter aan het worden bent. Gefeliciteerd met je tentamencijfer! Netjes gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts