Vakantie: inpakstress!

Zondag gaan Patrick en ik op vakantie. Wij hebben de luxe dat we nog thuis wonen. Wij hoeven dus geen oppas te regelen die onze halve kinderboerderij verzorgt, er hoeft niemand de post op te ruimen en de planten krijgen wel water van onze ouders. Nee, wij hoeven ons alleen maar druk te maken over wat we mee moeten en willen nemen op vakantie. En dat is al lastig genoeg!


Patrick en ik houden van kamperen. Ook dit jaar gaan we weer op de bonnefooi ergens heen. We zien wel waar we uitkomen. Meestal komen we op de meest verrassende plaatsen terecht. Op kleine campings, ver weg van de met Nederlanders bezaaide gebieden. Heerlijk!

Maar als we gaan kamperen moet er meer mee dan wanneer we in een huisje of hotel zouden zitten. Mijn kamer is een zooi van alles wat we mee willen nemen.
De tent, haringen (inclusief de hamer!), luchtbed en een hoes voor om het luchtbed, pomp en slaapzakken zijn al verzameld. Slapen kunnen we in elk geval al wel.
Ook douchen en tandenpoetsen gaat wel lukken. En we kunnen ook zitten, koken en eten.
Maar dan! Wat voor schoenen neem ik mee? Bergschoenen en slippers en dan nog een paar? En welke kleren wil ik mee? Die ene nieuwe broek met dat shirtje sowieso, maar zal ik die andere broek ook meenemen? Twijfels, twijfels!

Ach, de allerbelangrijkste dingen liggen al klaar. Wat ik ook ga meenemen, uiteindelijk loop ik toch meer dan de helft van de tijd in dezelfde broek en mijn bergschoenen zullen er niet schoner op worden. En ik kan er nu zoveel over nadenken als ik wil, uiteindelijk pak ik zaterdagavond alles pas in en vooral niet datgene dat ik van te voren in wilde pakken...

En, ben jij ook al bezig met inpakken? Of pak jij ook alles op het laatste moment?

Reacties

Populaire posts