Nagellak

Oké ik moet iets bekennen. Degenen die mij wat beter kennen zullen het al wel weten of gezien hebben.
Ik ben verslaafd aan nagellak.
Ja, echt waar. Gelukkig niet aan het eten en/of drinken er van. Ja, er zijn echt mensen die dat doen. Nee, dat doe ik écht niet, bah! Ik ben vooral verslaafd aan het lakken van mijn nagels, al is het kopen ook érg leuk.

Tja, en hoe kom je daar dan bij? Het begon ooit onschuldig, toen ik als pubermeisje wat nagellakjes kocht bij het Kruidvat of de Hema. In eerste instantie was dat om te stoppen met nagelbijten. Op internet zocht ik van alles op over hoe je je nagels netjes kunt maken. Ook leerde ik wat een goede verzorging voor je nagels en handen is. Nagelbijten is er inmiddels echt niet meer bij. In stressige periodes wil ik nog wel eens op de randen van mijn vingers bijten, maar mijn nagels worden echt niet meer gebeten.
Een kleine greep uit mijn stash.
Na wat zoeken op internet kwam ik tegen wat je voor mooie creaties kunt maken op je nagels. Daar begon mijn verslaving. Ik wilde dat ook kunnen! Dus er kwamen meer lakjes, kwastjes en allerlei andere attributen waarmee je kunstwerken van je nagels kunt maken.

Wat later kwam ik ook op paardenforum Bokt een topic tegen, waarin andere meiden over nagellak praatten. Medeverslaafden! Van hen leerde ik dat er duurdere en betere merken waren en natuurlijk moest ik die ook uitproberen.

Mijn favoriete merken.
Oefening baart echt kunst. Ik kan nu behoorlijk netjes lakken en het gaat steeds sneller. Een echte kunstenaar zou ik mezelf nog niet willen noemen, maar ik vermaak me prima in het leerproces. Lukt het niet, haal ik het er gewoon weer af.

Inmiddels telt mijn verzameling ruim 300 lakjes. Hoeveel het er precies zijn weet ik niet. Ik durf ze niet meer te tellen.
Mijn verslaving is al zo ver gevorderd dat er nauwelijks dagen voorbij gaan zonder dat ik lak op mijn nagels heb. Dat vinden ze in huis erg leuk natuurlijk, die lucht van aceton en andere oplosmiddelen ;-)

Hierin wordt mijn verslaving bewaard.
Het is een Helmer van de Ikea, populair
onder nagellak verslaafden.
En nu? Ik denk dat deze verslaving redelijk hopeloos is. Het scheelt dat ik nu geen baantje meer  heb en dat ik dus niet meer zomaar elk lakje kan kopen. Eerst maar eens iets op maken. Even geen nieuwe lakjes meer. Maar die éne, die is toch wel heel mooi....

Reacties

Populaire posts