Terugblik op 2014

Allereerst: Gelukkig Nieuwjaar!

2015 is net twee dagen bezig. Het voelt nog wat gek, 'tweeduizendvijftien'.

2014 was voor mij een bewogen jaar. Het begon met het afstuderen van Patrick, iets wat voor ons beide de nodige beproevingen in petto had. Na heel wat zweet en heel veel tranen lukte het dan toch eindelijk, Patrick studeerde in januari af met een prachtige 7,5!
In de tussentijd dansten wij ook onze laatste debutanten wedstrijd in de standaard. Slechts een paar dagen voordat Patrick de eindpresentatie voor zijn afstuderen moest houden, slaagden we er in het laatste puntje te bemachtigen voor de Adults-klasse, dé klasse van de mooie jurken! 
Van dit....
(foto: Rob Ronda)
....naar dit!
(foto: LPX photo)


















2014 was dan ook het jaar dat wij debuteerden in deze 'mooie jurken'-klasse. Eind januari gingen we voor het eerst de vloer op in onze nieuwe kleding. Wat was het bijzonder om voor het eerst in een glitterende jurk de vloer op te gaan! En wat stond dat rokkostuum Patrick goed! 

In maart namen we, na een periode van heel hard trainen, deel aan het NK latin. We hoopten de finale te bereiken en dan was het hopen op een mooie plaats, opdat wij direct gepromoveerd zouden worden naar de Adults Latin! Helaas mocht het niet zo zijn. Nadat we als tweede werden doorgeplaatst naar de halve finale, slaagden we er nét niet in om de finale te bereiken. We kwamen één cross te kort om doorgeplaatst te worden. We baalden daar natuurlijk vreselijk van, maar we konden gelukkig wel tevreden zijn over ons dansen.

Foto: Pingreply Photography
Uiteraard ging Patrick aan het solliciteren, en met succes! Op 1 april (nee geen grapje!) begon Patrick aan zijn eerste baan, als verkeerskundig adviseur bij een adviesbureau.

In mei was het dan tijd voor ons NK standaard in de Adults-klasse. We hoopten, gezien het feit dat we nog weinig ervaring hadden in deze klasse, eigenlijk alleen maar op goed dansen. We eindigden op een gedeelde 13e plaats (van de 35), nét geen halve finale dus. Maar wij konden alleen maar blij zijn. We hadden heerlijk gedanst en die 13e plaats was al hoger dan we hadden durven dromen.

In juni vierde ik mijn 21e verjaardag, de dag waarop ik mijn twee kleine konijntjes kreeg. Sinds die dag zijn ze flink gegroeid! Er zit inmiddels genoeg vlees aan om ze op te dienen met Kerst, maar dat gaat niet gebeuren ;-)
Juni was ook de maand waarin Patrick en ik ons 5-jarig 'jubileum' vierden.

Juli was een erg stressvolle maand. De laatste tentamens van mijn Bachelor kwamen eraan! Helaas gingen deze niet zoals gehoopt, waardoor ik in augustus weer aan de bak moest. Begin augustus rondde ik mijn Bachelor Eind Project af. Eind augustus maakte ik wederom tentamens. Helaas bleek dat een van mijn cijfers niet goed aan mij gecommuniceerd was, waardoor ik slechts een week voor de tentamens hoorde dat ik drie tentamens moest maken in plaats van twee. Toen sloeg de stress wel even toe kan ik je vertellen! Na een week kreeg ik eindelijk de uitslag, ik had ze alle drie gehaald! Ik had mijn Bachelordiploma!

In september begon ik dan ook met de Masteropleiding aan de faculteit Scheikundige Technologie. Na lang wikken en wegen stopte ik, na een periode van ruim 5 jaar, met mijn bijbaan, zodat ik meer tijd aan de studie kon gaan besteden.

In oktober mocht ik dan officieel mijn Bachelordiploma in ontvangst nemen.
Samen met mijn beste vriend
op de Bachelor-uitreiking.
foto: Lisanne Hoekstra
November verliep relatief rustig. Uiteraard moesten de nodige opdrachten gemaakt worden, maar er gebeurde weinig bijzonders deze maand.

December voelde af en toe een beetje als aftellen naar de feestdagen. Ik had nauwelijks zomervakantie gehad en was écht toe aan vakantie! De feestdagen waren voor ons vooral lekker samen zijn met familie en lekker uitrusten. 

En nu is het dan alweer 2015. Dat wordt een jaar waarin:
- ik hopelijk mijn vakken afrond zodat ik kan gaan afstuderen
- Patrick en ik eindelijk de overstap kunnen maken naar de Adults-Latin (de jurk hangt al klaar!)
- we officieel een klasse hoger starten in de Adults-standaard, door samenvoeging van de klassen
- Patrick en ik hopelijk wél op vakantie kunnen
- Maar bovenal hoop ik dat we veel mooie momenten mogen beleven!

Gelukkig 2015!

Reacties

Populaire posts