Twee Azen

'Jij hebt geen twee Azen. Dat kan niet.'
'Misschien niet. Misschien heb ik geluk.'

We zitten tegenover elkaar aan een vierkante tafel. Aan de andere zijden zitten Patrick en nog een vriend van ons. Voor ons ligt een stapel kaarten, met daarnaast vier kaarten die open gelegd zijn. Het is wachten op de laatste kaart, de River.
Er ligt niks bijzonders. Een twee, iets van een zes en een zeven, een Aas.


Ik gluur nog eens naar de kaarten die ik zorgvuldig vasthoud met mijn hand. Het zijn er echt twee.
Bron: Peppermillreno.com
Ik heb echt twee Azen. Met de Aas op tafel maakt dat 'Three of a Kind'. Three of a Kind, met de hoogst denkbare kaarten. Het zou zelfs kunnen uitlopen op een Full House, afhankelijk van wat de River wordt.

Ik vraag me af wat de ander heeft. Een Flush kan het nooit worden, laat staan een Royal Flush. Een Straight zou kunnen. Er zijn wat dingen mogelijk, maar hoe groot is die kans?

De andere twee spelers hebben hun kaarten al gefolded. Gespannen kijken zij naar wat er tussen ons afspeelt. Degene tegenover mij laat zijn kaarten aan één van hun zien. Er wordt iets gemompeld. Ik versta het niet, maar het maakt me niet uit.

Na een aantal slechtere potjes, waarin ik heel wat fiches verspeeld heb, waarin er bedroevend slecht gebluft is door verschillende spelers en waarin er zoveel geluk in het spel was dat we inmiddels al ons geluk voor de komende drie jaar hebben opgebruikt, ga ik proberen dit te winnen. Ik heb twee Azen. Een Three of a Kind. En de ander denkt dat ik met geen mogelijkheid over wat hij in zijn handen heeft heen kan.
De River wordt open gelegd. Een Koning.
De andere speler kijkt naar mij. 'Je verliest dit. Ik heb een Aas en een Koning. De kans dat jij Twee azen hebt, is nihil.'
'Ik heb twee Azen,' zeg ik terwijl ik een stapel fiches naar voren schuif.
'Ik geloof er niks van,' en ook hij schuift zijn fiches naar voren. Bingo! Hij gaat mee!

Bron: Launchpoker.com
Hij vouwt zijn kaarten open. Eén Koning. Eén Aas. Two Pair. De hoogste paren die er zijn.
Ik vouw de mijne open. Eén Aas. Nog een Aas. Three of a Kind.
Ik win. Triomfantelijk schuif ik de fiches naar me toe, terwijl de andere spelers mij alle drie vol ongeloof aankijken.

'Wat? Ik zei toch dat ik twee Azen had!'

Reacties

Populaire posts