Een nieuw zadel voor Grýla (2)

Mensen om mij heen beginnen al te vragen wanneer mijn nieuwe zadel komt. Ja, het duurt allemaal wat langer dan wanneer ik een bestaand model had besteld. Dat wist ik van te voren. Dat komt natuurlijk doordat dit ontwerpen en aanpassen tussen de bestellingen door gebeurt. Daarnaast is het zadel lang in Nederland gebleven, om diverse Ijslander-kenners naar het zadel te laten kijken. De nodige aanpassingen zijn dan ook relatief laat doorgegeven aan de zadelmakers in Engeland.
Ons oude zadel is niet ideaal, maar ligt in principe goed, dus er was ook geen haast bij.

Dus nee, helaas, ik heb hem nog niet. Maar, ik heb wel een leuke update!


Afgelopen weekend kreeg ik te horen dat prototype 3 deze week geleverd wordt. Dit zadel bevat - uiteraard - kleine aanpassingen ten opzichte van prototype 2. Nummer 3 heeft, als alles goed gaat, lange singelstoten en vaste kniewrongen. Alleen de afwerking zal, omwille van tijd en kosten, nog niet gedaan zijn.

En als nummer 3 door ons wordt goedgekeurd, dan wordt er een nieuw, compleet afgewerkt zadel gemaakt. Die komt dan een week of 4 later. Ik kan haast niet wachten!

Reacties

  1. Spannend! Fijn dat er nu wel beweging in komt, hopelijk heb je je prachtige nieuwe zadel dan toch binnen een maand of twee binnen. Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts