Curriculum vitae (1)

Ik zit al even te zwoegen op een noodzakelijk kwaad. Nou ja, 'kwaad' is misschien overdreven, maar ik kan ook niet zeggen dat ik er nou echt zin in heb. Ik moet een CV maken. Een curriculum vitae.



De eerste reactie van mijn vader was: 'Ik dacht dat je nog anderhalf jaar moest?'
Correct. Nog minstens anderhalf jaar te gaan. Anderhalf jaar studie, waarvan een half jaar gaat bestaan uit vakken, negen maanden afstuderen en tot slot 3 maanden stage.

Waarom ik nu al aan mijn CV bezig ben? Nou, in elk geval niet omdat ik het binnenkort écht nodig heb. Onze opleiding stelt dat wij een jaar van te voren bij de begeleidend docent voor de bedrijfsstage langsgaan. En die docent stelt weer dat wij een CV inleveren op het moment dat wij contact zoeken. Aangezien ik volgend jaar rond maart/april aan de bedrijfsstage wil beginnen, moet ik nu dus ongeveer mijn CV op orde hebben.

Mijn CV is momenteel nog weinig indrukwekkend. Twee bijbaantjes, een gymnasiumdiploma en een Bachelordiploma. En halfway in de Masteropleiding.

Toch heeft zo'n middag over je werkervaring en opleiding denken wel wat voordelen. Straks heb ik een CV en hoef ik er voorlopig niks meer aan te doen. En ik kan nu in Microsoft Word van alles met balkjes, kleurtjes en tekstvakken. Misschien moet ik dat maar als competentie toevoegen?

Reacties

Populaire posts