Het begin van de lente (1)

Vanochtend moest ik voor de verandering eens 'vroeg' op. Mijn zusje had gevraagd of ik haar verzorgpaarden buiten wilde zetten, en omdat ik zondag bij mijn eigen paarden niet had uitgemest, moest dat ook hoognodig gebeuren.

Bundy, Amber en Angelique staan aan hun hooi te knabbelen
Zo stond ik dus rond een uur of negen in het zonnetje bij de eerste lichting paarden die ik zou gaan verzorgen. Eerst legde ik hooi in de ruiven en zette de deugniet van het stel in zijn eigen paddock. De rest vindt hun weg naar de paddock zelf, dus ik hoefde alleen maar de staldeuren te openen om dan snel aan de kant te springen. Paarden buiten zetten is zo lastig nog niet!

Zoals mijn zusje gekscherend zei: 'als zelfs papa het kan, moet jij het zeker kunnen!'

Amar kijkt hoe de anderen staan te eten
En toen waren mijn eigen dames aan de beurt. Als paarden verbaasd kunnen kijken, dan deden die van mij nu zeker. Ze leken zich oprecht af te vragen wat ik zo vroeg al daar te zoeken had.Uiteraard produceerden ze op het moment dat ik met uitmesten bezig was nog wat extra werk. Alsof ze weten dat ik het dan letterlijk achter hun kont opruim.

Bij onze wei komen de krokusjes op!
En eindelijk lijkt de lente te gaan beginnen. Het zonnetje was al heerlijk warm, de paarden trakteerden me op enthousiaste bokken en ik spotte krokusjes in de knop. De weerberichten voorspellen dat het na het weekend écht lente weer wordt. Van mij mag het, laat de lente maar komen!

Reacties

Populaire posts